Det här med att konvertera.


Då Converse skorna blev populära (för en si sådär 10 år sen..) måste jag säga att jag var emot dom. Tyckte dom var riktigt fula och jag associerade dem till punkare och rockers (absolut inget illa ment med det men det var liksom inte riktigt min grej back in the days). Allafall, med tiden har dessa skor blivit alltmer inne och nu bär nästan alla dem och jag har helt ändrat min uppfattning. Tycker numera att dom är sjukt snygga och passar faktiskt till en massa olika kläder; mysbrallorna, tightsen, de åtsittande jeansen, kjolen.. jaa, det mesta. Och sen den nya modellen 'light' släpptes (den smalare) har jag blivit helt såld, äckligt snygga är dom och jag har totalt kärat ner mig i ett par grå som jag sett finns i Göteborg men liksom inte kunnat unna mig.. Nu då jag kom hit till Sthlm tänkte jag att jag kanske borde passa på att köpa ett par, mmm visst! Finns inte ett enda par gråa i storlek 39 i hela Stockholm! Ringde ner till Göteborg och fick höra att det fanns ett par där. Jahapp, det var där nere och jag vill ha dom nu. Efter noga övervägande fick det bli så att ett par svarta fick följa med mig hem istället. Inte 100% nöjd än men jag tror att jag kommer att 'lära mig tycka om dom med tiden'. Sen befinner vi ju oss nu även i löningstider och såvida jag inte får ett ryck att leka Kung i Baren på forum finns risken att även ett par grå hamnar i min ägo innan månaden är slut :) 



Även dessa är ju faktiskt riktigt snygga!

Förresten, då jag var påväg till butiken för att köpa skorna var det en jäkla uppståndelse ute på gatan. De norrländska generna satte gensat in och jag ryggade nästan tillbaka lite av att se en massa människor som förde ett himla oliv samt polisbilen.. Dock stod jag på mig och kikade efter/lyssnade lite mer noggrant efter vad det var som var på gång. Av ropen/skriken/sången 'Hammarbyyy Hammarbyyy Hammarbyyy..!' att döma var det inte svårt att lista ut att det var match på gång. Tänkte tillbaka på förra sommaren då jag och Flisan hakade på Tobbe på nån Gais match, jäklar vilket drag det var! Och att sedan gå i klackan påväg mot matchen var en riktigt härlig känsla! En riktig kick! Dock var det då och nu är nu. Inga mer Gais matcher för vår del då vi konverterat till IFK (detta på grund av att det är tio gånger mer supportrar där = större fest! Samt att det känns som att IFK har lite större chans att ta hem guldet..men vad vet egentligen jag) ska nu bara få fingrarna ur och boka biljetter till nån match så jag kan visa dom hur en riktig supporter beter sig! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0