Mörkare tider.

  • OkQ8 i Svenstavik har ändrat tillbaka sina tider till 'vintertid' vilket betyder att istället för att ha öppet till 22 så är det numera bara öppet till 21.
  • Löven på träden har börjat inta andra färger än grönt.
  • Rönnarna är fulla med knallröda bär.
  • Det är kallare i lufte men ändå friskt och skönt!
  • Nästa vecka drar älgjakten igång.
  • Skogens guld finns att plocka.
  • SkiStar rekryterar folk till fjällvärlden.
  • Det är mörkt ute vid niotiden på kvällen.

Ellerhur, det ÄR höst! :)
Sååå mysigt tycker jag och vädret är så underbart, friskt och härligt! Och i och med att vi går mot mörkare tider vad gäller väder, årstid etc så tänkte även jag göra det med mitt hår. Visserligen trivs jag med att vara blond MEN för det första sliter det så otroligt mycket på håret och för det andra är det så drygt att hålla på och färga det hela tiden.. Måste färga det typ var 3:e vecka för att det ska se okej ut, annars blir det utväxt och ser, i mina ögon, skitigt ut. Så idag fattade jag beslutet och åkte och köpte färg..

Haha, lite roligt det också.
Då jag stod där på Ica och letade i hyllan efter en färg som skulle kunna tänkas passa kommer det fram en kvinna och säger 'ska du köpa nåt sånt där?'.. Eeh, färg? Ja, hade tänkt bli brunett igen.. Kvinnan; 'Jamen då måste du ha nåt rött i först för att få tillbaka lite pigment, ta den där, jag är återförsäljare av den (Schwartzkopfprodukter)' Okej, jaa rött vet jag att jag måste ha i först ja, tack. Sen drar hon fram en bok hon hade i sin väska med en massa nya färgprover och frågar om jag ser nån jag gillar. Hittade en och sa att den, den skulle jag kunna tänka mig. 'Okej, betala den där röda du så ska jag gå ut i bilen och hämta den här bruna så ska du få den av mig'. Eeeeh, okej, tack! Sagt och gjort, betalade den röda, gick ut och mötte henne som då gav mig två förpackningar färg och ett 'färgskynke' :) Tusen tack för den liksom!

Nu ska jag gå och tvätta ur färgen ur håret, spännande - lär se ut som ett stoppljus :p
(Bilder kommer sen)


Kommentarer
Postat av: Angelica

Men de blev ju jättefint!

Va de därför du ringde idag för du ville ha råd eller;p

2010-08-30 @ 23:02:29
Postat av: Ida

Tack Angelica! ;)

Blev riktigt nöjd, ska lägga upp nån bättre bild där det syns tydligare.. Och ja, det var därför jag ringde ;p

2010-08-31 @ 17:24:14
URL: http://norlingida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0