Vem lurade mig?

Fredag kväll..
Jobbade först till kvart över sex, åkte hem och svidade om till något lite mer diskret än systemets utomordentligt snygga outfit och åkte sedan upp till Björn där han och Elle var. Lite häng med dom innan jag tröttnade på deras förfestande och åkte hem. Här hemma hade mamma och Bengt dukat upp med ost, kex oxh hemmagjord skagenröra - bara att äta då :)

Älghälga nu i helgen.
Förr om åren var det en riktig höjdpunkt, riktigt skoj var det!
Dagen spenderade man utomhus med att prata med folk, kika i alla stånd, titta på småstjärnorna, kasta älgskånk etc etc. Och sen på kvällen var utgång givet och man brukade även då a l l t i d ha skoj!

Nu, nåt år senare.
Marknaden är under all kritik. Det bästa de hade att erbjuda i år var 'blommgubben' som hade riktigt fina växter. (Jag köpte tre). Men annars vet jag inte. Tyckte det stod att det skulle vara 50-60 knallar? Undrar just var dom höll hus jag. Dock, trots det lite klena utbudet, var det faktiskt riktigt mycket folk i farten vilket ju är skoj! Visar ju att folk faktiskt uppskattar att det händer nåt!

De flesta i min generation är mest troligt på Draupner och förlustar sig nu men inte jag. Dett på grund av två saker; 1. Min nykterhet som jag lovat mig själv. 2. Jag ska upp och jobba i morgon - vem lurade i mig att tacka ja till jobb på systemet i stan i morgon!? Är huvudet dumt får kroppen lida, dock blir det lite roligare den 26:e nästa månad. I morgon funderar jag dock på att gå ut en liten sväng..kanske.. Patriks combo spelar vilket ju alltid är roligt att se, då kan man till och med gå ut nykter och nästan vara säker på att ändå ha roligt! :) Jaja, vi får se hur det blir med den saken i morgon.

Nu ska jag ta och knata en trappa upp och lägga mig. Känner mig helt slut i kroppen. Efter 5 dagars ledighet är den inte van vid att arbeta :p

Förresten, lika bra att ni säger grattis nu - det är nämligen jag som kommer att kamma hem friggeboden i morgon, be so sure! ;)

Kommentarer
Postat av: Martin S

Grattis Ida! :)

2010-08-28 @ 01:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0