Day nine.

Musik.

Oj vilken 'tung' rubrik.
Det här skulle man ju kunna skriva huuuuur mycket som helst om men jag tror vi håller oss till det mest vesäntliga och betydelsefulla.

80-tal.
Fullkomligt älskar musiken som gjordes under detta årtionde! Rösterna, texterna..går absolut inte att jämföra med dagens. Om man dessutom ska gå lite utanför ramarna med vad rubirken egentligen syftar på så kan jag ärligt säga att 80-talets artisters utseende verkligen hade det där lilla extra. Genrerna som jag mest snöat in på är, såklart, rock och lite pop.

Svenskt.
Då det kommer till våra svenska förmågor måste jag säga att rap/hiphop leder rätt stort där. Finns många sköna artister så som Petter, Mange Myt, Sober, Fronda (med sin fantastiska vokabulär och texter), Ken Ring, Mange Schmidt med mycket mera. Ser att jag bara nämnde de vanligaste namnen nu men kommer såhär i skrivandets stund inte på nåt annat. Gillar även P3 musik. Visst, P3 är ingen genre, MEN dom spelar speciell musik med många härliga artister och låtar som INGEN ANNAN kanal spelar - creds till dom!

Dock kan jag även flika in att jag är ett STORT fan av Ted Gärdestad, Roxette (som varit mina idoler sen urminnes tider). Sen tackar jag heller inte nej till sköningar som Kenta, Pugh, Plura mer flera heller.

Alltså shit va svårt det är. Vill ju dela med mig av allt jag vet och tycker om musik så att ni ska få uppleva samma härliga känsla som jag gör då jag lyssnar på mina favoriter (som är mååånga).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0