Idag var en bra dag.

Jisses!
Undrar just om det verkligen är samma Ida Norling som bor i den här kroppen eller om hon möjligen blivit utbytt? Känner inte igen henne, inte det minsta!

1. Att inte snusa går bra. Över förväntan! Visst kan jag sakna det, i synnerhet efter mat och då jag gått och lagt mig, men så börjar jag tänka på nåt annat och suget är liksom bortglömt. Fast jag är fortfarande inte helt säker på om jag verkligen vill sluta - fattar ni att det känns som att ett långt och troget förhållande just tagit slut och att det är mitt fel!?

2. Två dagar i rad nu har jag vaknat innan väckarklockan och känt mig pigg! Igår jobbade jag från morgonen så det var ju grymt skönt att komma upp utan den där självmordskänslan.. Idag började jag inte jobba förrän klockan 15 men var ändå vaken innan sju och uppstigen och påklädd vid kvart över (!) I morse var jag till och med ute på en en timmas lång promenad innan jag gjorde nåt annat - såååå skönt med ack så kallt..

3. Idag innan jobbet snodde jag ihop en makaronelåda/pudding, så det bara var att värma sedan till middagen. Mycket uppskattat från de äldre här i huset. Samma sak gjorde jag nu ikväll efter jobbet, ställde mig och kockade ihop en tonfisklåda med ris. Sen NÄR har jag tyckt sån varit roligt? För det är just det jag tycker att det är, roligt alltså.

Jag vill gärna att alla dessa punkter hänger ihop och att min kropp lite omedvetet har ställt in sig på att gilla allt detta av den simpla anledningen att jag ska kunna komma i riktigt fin form till resan. Om fallet är så återstår att se men jag ska hålla mina tummar då jag trivs med detta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0