Ingen självklarhet.

Ganska hemskt egentligen vad man som svensk tar saker och ting för givet.
Tex. vatten, att man har rinnande vatten inne i huset. Vatten som man kan dricka av och som smakar gott. Det ser i alla fall jag som en av världens mest naturliga saker - klart man ska kunna dricka kranvattnet hemma. Svårt att sätta sig in i att det faktiskt finns de länder som inte har rinnande vatten, som knappt har nåt vatten över huvud taget..

Det som drabbat Östersund nu finner i alla fall jag enormt störigt. Som igår morse tex. Hade varit ute på krogen i lördags och var då igår då jag vaknade enormt törstig! Hade kunnat gjort vad som helst för att få något att släcka törsten med. Men icke. Jag hade inte kokat något vatten i förväg och något annat fanns det inte. Måttligt roande. Men fatta att många lever med detta varje dag - hemskt!


Nä, man ska nog fan inte klaga så mycket utan istället uppskatta det man har.

Med dom orden säger jag tack och bock på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0