Maaan no lell!

Erkänner mig själv värdelös på att uppdatera, faktiskt.

Sen sist;

  • Karins examen fredag den 4:e juni som avslutades med en mysig shoppingtur med mamma.
  • 5:e juni, mat för Karin hos momma och senare på kvällen invigning på Kvarna. Helt okej men dock ingen top notch kväll.
  • Lite jobb - både dagar och nätter.
  • Två biobesök; Kommissarie Späck och The A-Team (försnämnda enormt värdelös medans den andra var grym!)
  • KISS! Grym konsert med allt vad den innebar, länge sen jag skrattade som jag gjorde då.
  • Introdagar ('föreläsningar') för både Systembolaget och Treklövern.

Påväg hem till Svensta idag stannade jag för hemma hos familjen Flodén i Brånan. EmmaLina hade berättat att hon hittat sin fiskskål och lovat mig att få ha den till Glenne. En perfekt skål (!), stor och bra. Hem till Klövervägen för att diska ur skålen, plocka upp Pelle och sedan vidare in till stora staden för att köpa mer sten, växter och en kompis till mr G - en svart slöjstjärt som fick namnet Hysen. Glenn och Hysen - fyndigt va!? Haha!

I mitt dumma stilla sinne trodde jag ju att Glenn skulle bli glad över att få en kompis. Med liv och lust ställde jag i ordning den nya skålen och gjorde fint innan jag släppte ner de två firrarna.. Stod förväntasnfullt och väntade på att de skulle hitta varandra, förhoppningsvis få se lite race i skålen.. Icke. Ingen av dem visade den andre något större intresse. Man skulle kunna tro att de levt tillsammans jämt. Trist. Nåja, nu ser det inte lika tragiskt ut i alla fall då det är två stycken och det stillar ju mitt 'oroliga' sinne i alla fall :)


 

Såhär ser de ut mina pojkar. Dock är bilderna lånade då de inte är så tacksamma att fota.. Ska försöka på riktigt nån dag så ni får se the real them. Glenn är den vit/röda och Hysen den svarta ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0