Att åka spårvagn/buss.

Är man på bra humör kan det faktiskt vara ett sant nöje att åka kommunalt. Man kan få se en del roliga grejer, haha. Tex. då mamma var här nere och hälsade på, då var det;

1.
En kille som frenetiskt satt och sög på en polkagrisstång, alltså verkligen sööög på den!
2. En enorm karl, fruktansvärt lik Hagrid i Harry Potter.

Det som oftast är roligt är hur folk är klädda, eventuellt någon som är full eller har totaldäckat och sitter och sover med jordens gamnacke. Men som sagt, oftast är det klädseln på människor som kan ge en ett gott skratt. Dock skrattar jag inte så mycket just i denna stund åt detta, snarare stör mig. NÄR ska folk hänga undan Goose jackorna?! Seriöst, det är maj nu, maj = vår. Förvisso är det lite kyligt på kvällarna (framförallt ikväll då det dessutom regnade) men ändå, något lite mindre vintrigt måste väl ändå finnas att tillgå?! Jag får ju för mig att alla som är ute och dräller på kvällarna har varit ute sen någon gång på dagen, kanske inte åkt hem efter skola/jobb.. Om så skulle vara fallet skulle det alltså betyda att folk går klädd i dessa varma jackor även på dagarna! På kvällarna kan det väl vara 'okej' men på dagarna är det faktiskt rätt varmt.

Man skulle egentligen ha tagit en heldag med bara spårvagns åkande. Åka fram och tillbaka över hela stan och bara kika på folk. Detta skulle dock endast kunna genomföras om det inte fanns en massa andra saker som man istället kunnat gjort, spårvagnsåkning är ju egentligen ett rätt meningslöst 'nöje'. Men om lägenheten skulle vara kliniskt ren, all tvätt tvättad, maten handlad, viktiga samtal ringda etc etc skulle det faktiskt kunna funka - ni, liksom jag själv, förstår att detta inte kommer att bli av i morgon va..?

Med dom orden tror jag bestämt att jag säger godnatt, natti!

Ps. Var på music quiz på Odin ikväll. Jag, Tobbe, Steve och Charlotte sopade mattan med de andra och kammade hem 1:a pris i form av en korg fylld med diverse godsaker såsom champagne med mera :p Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0