Hur mycket är en årsförbrukning?

Jag och Felicia diskuterade lite idag huruvdia Bingo Lottos vinster förändrats genom åren.

Mitt tidigaste minne jag har från BL är att man kunde vinna en årsförbrukning Mums-mums. På den tiden tyckte man att det var bland det bästa man kunde tänkas vinna.. Tänk er, hur många Mums-mums som helst! Man tyckte att priset som 'Hästen' var tråkigt (och då var ändå det typ den bästa vinsten) och tyckte nästan synd om de stackare som fick den.

Idag, några år äldre och betydligt mycket klokare, kan jag inte fatta att de kunde ha en sådan vinst som en årsförbrukning Mums-mums.. Vem fan kan tänkas vilja ha det?! I och för sig medföljde oftast en resa eller nåt också men ändå. Aningens bättre vinstutbud idag måste jag säga, färgfemman tex. Tänk att vara den som för tio år sedan vann en årsförbrukning godsaker, kul för den att se vinsterna idag! Haha, jag skulle gråta. Vinsterna förr kan väl knappast ens täckt upp för vad lotten kostade!?

En annan sak jag och F diskuterade var hur mycket en årsförbrukning egentligen är? Samtalet handlade då framförallt om kaffe (eftersom man även kunde vinna en årf. av denna vara förr på BL), hur mycket kaffe går åt under ett år? Är inte det väldigt individuellt? Jag och Felicia kom i alla fall fram till att vi mest troligt skulle få typ 12 paket eftersom det i snitt går ett paket/månaden.. Kul. Grattis du vann 12 paket kokkaffe av märket Gevalia..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0