Irritationsmoment.

Det finns en massa saker man går och stör sig på, lägger ner onödig energi på, energi man lätt skulle kunnat lägga på något betydligt viktigare. Oftast är det småsaker, saker man glömmer bort typ i samma stund man kommer på dem. Dock finns det två saker jag kan störa mig ofantligt mycket på;

1. Folk som använder mössa fast det är sommar. Jag själv avgudar mössor och ser det lite som Guds gåva till människan. En mössa kan vara en sjukt snygg accessoar och går att använda i de flesta sammanhang - under vintern! Det är många mornar man vaknar upp och finner sitt hår i ett enda stort kaos och bara önskar att man kunde få dra på sig en mössa för att dölja elendet. Men jag kan verkligen inte förmå mig till det! Inte om det är sommar/försommar/vår (beroende på vädret under våren, men vår är ändå gränsfall..) Sen finns det ju såklart undantag. Ska man exempelvis vistas på ett ställe där man vet med sig att det kan blåsa mycket eller liknande så är det såklart helt okej.. Annars ser jag helst att mössor används på vintern.

2. Folk som använder solglasögon fast det är mulet. WHY!? En sak är det om man tar på sig ett par brillor och solen efter ett tag går i moln. Ibland kan det ju vara så att man 'vant' sig med att ha dom på sig så man helt enektl inte märker att det inte är soligt längre. Men annars då? Idag har vi haft mulet heeeela långa dagen här nere i Göteborg. Solen har inte varit framme en enda sekund :/ Ändå ser jag en tjej komma gåendes med ett par solglasögon på sig.. Antingen har tjejen varit på ett ställe där solen varit framme (dock högst otroligt..), hon ser dem som en snygg accessoar och skiter fullständigt i att det är grått på hela himlen eller så förstår människan helt enkelt inte bättre..

Okej, jag kanske överdriver lite i vad jag tycker och tänker.. Men fortfarande, dessa två saker kan vara sjukt störande!

Kommentarer
Postat av: Marina

Vojne vojne Ida, var du född på 8o talet eller var det 50 talet? Låter lite som pappa tycker jag nog!!! =)

2010-05-17 @ 13:59:25
URL: http://marinaballerina.blogg.se/
Postat av: Steve

Hej jag hittade hit!



Tänkte på detta inlägget en stund, och kom fram till att du inte ska dra alla solglasögon-users över en kant. Vissa kanske har känsliga ögon, inte jag, men andra. Eller så kan det vara mulet, fast ändå ljust och riktigt jobbigt. Men jag fattar vad du menar! HDG!

2010-05-17 @ 16:55:26
Postat av: Ida

Marina; Haha joo kan tänkas men sen är jag lite 'lillgammal' också :p



Steve; (Till att börja med så känner jag två Steve, vem av dom är du? :p) Jag är glad att du skrev den där sista meningen; ' Men jag fattar vad du menar!'.. Misstänker att jag annars hade måste skrivit ett långt ointressant utlägg till mitt försvar :p

2010-05-17 @ 20:47:58
URL: http://norlingida.blogg.se/
Postat av: Steve

Gais-tobbes homie-jättelång-Quiz-Steve.



Ja jag fattar ju vad du menar, kan störa mig på vissa med solbrillor. Men ibland när jag ser äldre personer med brillor, så tänker jag "antingen är det ögonskada, eller whitetrash" och det avgörs när man ser vad dom har på fötterna, är det foppatofflor, ja då är det ingen ögonskada. Fast hey, kanske det. Nån skada är det ju om man har på sig såna på fötterna. Man kan skriva länge om detta, jag märker nu att det finns en hel bunt olika kategorier solglasögonbärare.



Jag hade på mig det idag i bilen, men jag är semiförkyld och så var det faktiskt ljust, en kombination som får mig att kisa väldigt och nästan blunda helt. Det är ju farligt i trafiken.

2010-05-17 @ 22:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0