Men satan..!

Sköt undan alla bortförklaringar, ändrade 'statusen' på facebook (då är det ju på riktigt, om man skrivit det på fb alltså..eeh!), snörade på mig skorna och klädde om till den något tightare stassen - Slättadamm nästa.

För det första gick jag fel någonstans, så bara innan jag kommit till spåret hade jag väl gått en 3 km. En snabbtitt på kartan där jag bestämmer mig för att springa den 'röda sträckan'.. Gick bra, hyperventilerade mig igenom uppförsbackarna men tog mig dock upp och vidare. Någonstans, drygt en kilometer efter start blev det fel igen. Jag var på rätt spår men sprang och motsatt håll än vad jag från början tänkt. Ingen större skada skedd men det störde min koncentration iaf. Måste även blivit fel någon annanstans eftersom jag kom in på spår jag inte skulle vara på. Sjukt att man som 23 åring inte ska kunna följa färgmarkerade stolpar. Misstänker att löpturen blev cirka 5,5 - 6 km lång - 40 minuter.. Inte det minsta nöjd! Inte om man jämför med vårruset i alla fall, där gick det sjukt bra och flåset var på topp. Kanske? Låter lite konstigt det också, att det ska vara lättare att trängas bland tusentals andra i ett litet spår!? Fast å andra sidan, man kanske blir omedvetet peppad av att se en massa andra runt omkring sig? Så måste det vara, så får det så lov att vara! (Får mig att känna mig lite bättre till mods med dagens 'prestation').

Nä fy tusan, hoppas innerligt att löptekniken, som lös med sin frånvaro idag, är tillbaka i morgon då det är dags igen, annars!

I övrigt är mitt, för stunden, största problem vad man ska tänkas äta till middag?
Förslag är enormt välkommna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0