Turné.

Jag och Per drog på turné igår - till Torslanda.
Första stopp blev på Anton mansion där det satts kring köksbordet och pratades, rätt okej och en del skratt blev det. Efter någon dödad timma där begav vi oss vidare ner mot Simson där det tydligen skulle vara fest.. Eeh? Ingen vidare fest; Simson + 4 till utgjorde det hela och vi blev inte särskilt långvariga. 24:an hem, ett stopp på Donken för cheesburgare och datorn som visade c/o Segemyhr i sängen fick avsluta min kväll.

Just ja, igår precis då Emma och Kristina skulle gå upptäcker de en lapp på dörren med följande text;

'Är ni människor eller djur? Människor kan inte stå ut med så mycket ljud. För att det här inte är eran första gång ringer jag till polisen nästa gång. Jag är tvungen att anmäla er till hyresvärden.'

Alltså seriöst!?
Klockan var nog inte mer än sju, max halv åtta! Avskyr verkligen sånt där, framförallt då personen i fråga väljer att vara 'anonym'. Han/hon hade kunnat knacka på och bett oss sänka musiken. Jag lovar att vi inte direkt käftat emot utan snällt skruvat ner volymen. Sen är det lite skrattretande att personen i fråga hotar med att anmäla detta till hyresvärden.. Antingen så är personen nyinflyttad och inte riktigt vet vad vår hyresvärd går för, att det inte direkt är någon mening att säga något till denne eftersom det ändå inte händer något, eller så har de väldigt god kontakt med varandra..

Sen som en extra parantes i detta kan jag även tillägga att det är fruktansvärt lyhört i den här byggnaden, så även om jag inte spelar så högt är ju risken inte helt omöjlig att det skulle kunna höras till någon av mina grannar. Om man nån gång skulle få ett inplanerat herrbesök skulle man fan ha satt upp en lapp i trappuppgången med texten 'jag får herrbesök i helgen, kan tänkas bli högljutt', haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0