Day three.

Mina föräldrar.

Som säkert de flesta vet lever inte mina föräldrar tillsammans och har inte gjort på över 20 år heller. Detta är dock inget jag har haft/har ont av. Snarare att jag nu kan tycka att det är bra eftersom jag fått en massa syskon som jag inte annars skulle fått (inte just Dem i alla fall) :)

Pappa Jan skulle man nästan kunna säga att jag är en kopia av. Nästan lika envis (exakt lika går det nog inte att få till), nyfiken, vill gärna bestämma, pratsam etc etc. Han ringer i snitt 2 gånger om dagen utan att egentligen vilja något. Typ fråga vad man gör sen är det liksom inget mer, döprat. Är det så att man inte ser sig själv ha tid att svara i telefonen och bara låter det ringa kan man ge sig sjutton på att han fortsätter, non stop, tills man tillslut svarar och säger att an inte har tid att prata för att man ex. jobbar eller liknande. Pappa är egentligen lite utav en hönsmamma, eller var i alla fall förut då jag var yngre. Jag var oftast den i kompisgänget som var tvungen att åka hem först en kväll och det hände fler än en gång att man var tvungen att dra en rövare om vad man skulle göra då man skulle bort nån gång för att överhuvudtaget få åka :p Detta hönsande försvann dock då jag blev tillsammans med David vid 16 års ålder. Ett stort plus med min pappa är att han kan så mycket, man kan ha problem med i princip vad som helst och han kan alltid lösa det, om inte på en gång så efter ett tag + att han är en grym kock och ger verkligen uttrycket 'koka soppa på en spik' ett ansikte! Ett annat stort plus med min far är att han är väldigt lättsam/rolig att umgås med så det har aldrig varit några problem med att ta hem pojkvänner.

Mamma Maria har även hon gett mig en del av sin envishet då hon också kan vara rätt omöjlig ibland :p Hon är, liksom mig, modetokig och tycker om inredning. Då man kom upp i den åldern så man började kunna festa med mamma insåg jag rätt snabbt var jag fått mitt 'vara ute på krogen betende' ifrån då vi är kopior av varandra! Mamma vill också stå längst framme vid scenen och äga (helst uppe på scenen med bandet), annars funkar även bord och stolar bra också - se mig, här är jag! Vi tycker om att synas :) Mamma är som en kompis som man kan prata om allt med och hon ger en ofta andra infallsvinklar på saker och ting då hon inte alltid tycker lika som mig. Mamma är en väldigt givmild person som ser till att alla andra har det bra runt omkring innan hon tänker en tanke på sig själv. Ett stort plus med min mamma är att hon är så pass ung som hon är, 43 år = 20 år äldre än mig. Det känns som att man är lite mer på samma plan vad gäller det mesta då det inte är större åldersskillnad vilket är skoj! Mamma har aldrig varit den hönsiga typen, hon har låtit oss hålla på fast med restriktioner om att ta det lugnt vilket både jag och syster uppskattat. Att testa nya saker, spelar ingen roll inom vilken kategori, tycker mamma om. Har hon ex sett något spännande recept är hon absolut inte främmande för att testa det.

Jag har förvisso två 'föräldrar' till, pappas sambo Ulla och mammas make Bengt.
Underbara människor som jag håller av myscket! Det är inga konstigheter, hos pappa är Ulla 'mamma' och hos mamma är Bengt 'pappa' och bättre bonusar kunde jag omöjligt få - de absolut BÄSTA!


Så nu vill jag skänka er; pappa, Ulla, mamma och Bengt ett stort tack för att ni alltid ställer upp och hjälper mig - oavsett vad! Ä L S K A R E R <3



Orkade inte leta upp en massa bilder så jag valde denna där de alla är samlade på samma :)
Min senaste tatuering som jag gjorde för att 'hedra' min familj.
De fyra större stjärnorna ovanför den stora symboliserar pappa, Ulla, mamma och Bengt.

Pappa är stjärnan längst ner bak mot ryggen - mamma den framför. Ulla är ovanför pappa och Bengt bredvid henne. (Resterande stjärnor symboliserar syskon) Med tanke på den smärta jag fick genomlida för denna kroppsdekoration hoppas jag de förstår hur mycket jag tycker om dem! :)

(Kanske inte finaste bilden då gadden var nygjord och jag inte såååå fit..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0