Snusfri!

Jajamen, idag tog jag det stora srteget och det ännu större beslutet - jag ska försöka mig på att bli snusfri! Tog en snus i morse då jag borstat tänderna och la ut den vid nio då jag kom på jobbet och sen dess har jag varit utan, inte en gnutta nikotin (om man bortser från ciggen jag 'unnade' mig själv nu då jag kom hem..) Nytt personligt rekord för fröken Norling som inte varit utan nikotion de senaste 9,5 åren.

Hoppas det håller i sig.

DOCK vet jag seriöst inte om jag egentligen vill sluta snusa. Alltså det är klart jag inte vill vara beroende av nåt, i synnerhet inte något som är skadligt för hälsan men ändå. Snuset har liksom varit min bästa kompis under så många år nu, det är liksom en del av mig. Hum.. Nåja, jag ska försöka i alla fall men känner jag att det absolut inte går tänker jag inte tvinga mig själv. Men fortsätter det som idag kan det kanske funka :)

Nu ska jag i alla gå och sova.
Känner mig helt slutkörd både fysiskt och psykiskt efter en heldag i Åsarna. Började 09.00 i morse och fick gå hem nu 22.30 ikväll så jag känner mig ganska nöjd. Nya tag i morgon då det först är ett pass mellan 07.00-12.00 och sedan ett 16.00-22.30 (eventuellt en intro i hemtjänsten i morgonkväll i stället vilket i så fall bara kommer att vara mellan 1.00-21.00)

Natti natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0