Timanställningen..

Jag tror att jag någon gång nämnt hur mycket jag tycker om att vara timanställd (?)
Att jag tycker om att man får välja när och hur man jobbar, att man kan vara ledig när man vill etc. Grymt bra egentligen.. MEN just nu vet jag inte om jag tycker om det så vidare värst.

Det är ett jäkla meckande att sitta och räkna ihop timmar vareviga månad för att se så man får ihop tillräckligt för att kunna leva nästkommande. Och i och med det blir det lätt hänt att man tar på sig för mycket, att man jobbar flera veckor i sträck utan en enda ledig dag.. Pengar var inte allt, right?

Den här månaden lyckades jag få till rätt okej tillslut. Hade onda aningar igår då jag varit ledig en del och jobbat rätt korta pass många av dagarna. Tack och lov blev jag idag lovad att gå intro i hemttjänsten vilket då kommer att medföra 25,5 extra timmar denna månad samt att jag även blev tillfrågad om jag ville gå förstärkning som även det gav ett tillskott på 19,5 timmar - oh yes!

Satt just och kikade över nästa månads dagar..
Lär måsta jobba som ett as i början av månaden för att sedan kunna vara hemma och mysa med syster i slutet. Men det är det såklart värt! Har dock tagit på mig att jobba den 23:e, 24:e, 28:e och 30:e december fast det är rätt softa pass så det ska nog gå bra :)

Nää, timvikarie i all sin glans men snart är det nog dags att ta tag i sig själv och återgå till det lite mer vuxna och seriösa livet igen.. Efter januari och Thailandsresan är det jag som ska ha fixat ett jobb, ett jobb i stan helst (!)


NU SKA JAG SOVA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0