SERIÖST!

Nä nu jävlar måste jag ta tag i mitt liv..
Med det menar jag egentligen att jag måste skaffa mig ett riktigt jobb!

Är fruktansvärt less på att kuska runt mellan timjobben och aldrig veta hur mycket pengar man kommer att få ut. Energikrävande och lessamt är vad det är.
Dock är jag rätt säker på att jag absolut inte skulle tjäna lika mycket som jag kan göra nu om jag hade ett fast jobb.. Men de vette tusan om det spelar nån roll alltså.. Pengar är inte allt (fast ett måste!) och jag tror faktiskt att jag skulle uppskatta fasta tider och en betald semester mer än nån tusenlapp extra i plånboken.

Men vart hittar man ett fast jobb i Bergs kommun?
Såvida man inte vill bli dammsugarförsälljare eller är utbildad sjuksköterska finns det inte så mycket för oss 'vanliga dödliga'. Försäljarbranschen har jag under en kort period av mitt liv testat på och kan ärligt säga att aldrig mer! Jag trivs faktiskt med att bo där jag bor, jag känner inget sug efter att flytta. Skulle eventuellt kunna tänka mig att flytta för att typ veckopendla eller liknande. Det kan jag ta men inte annars.

Norge lockar, det gör det.
Men jag vill inte åka själv och har inte riktigt det som behövs just nu för att sätta mig ner och göra några seriösa jobbsök heller. Kan inte nån bara ringa och erbjuda mig ett bra betalt jobb?! Ska det va så svårt..??


Hum..får fundera vidare på det här då jag gått och lagt mig.
Inte för att jag tror att jag kommer att komma nån vart men ändå, plötsligt händer det ju som dom säger.

Måste i alla fall tillägga innan jag säger godnatt att det var väldigt uppskattat att surra med dig, Sophie, ikväll! Jisses vad jag kan saknar dig kvinna! <3

Kommentarer
Postat av: Sophie

Right back at you, alltid fint att skvallra med dig raring :)

2011-08-05 @ 11:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0