BRA dag! :)

Trots att jag idag arbetat 12,5 timmar (med en timmas rast) kan jag ändå säga att jag är glad och har haft en riktigt bra dag! I och för sig så behöver inte min dag ha varit dålig bara för att jag jobbat många timmar men det är lätt hänt att man blir lite less och tappar humöret efter några timmar där borta i Åsarna. Men så var icke fallet idag! Och det måste jag säga till största del beror på mina fantastiska arbetskamrater! Seriöst så finns det ingen som arbetar där som jag känner att det är jobbigt att vara uppi eller liknanade. Alla är lika bra!

Eftersom jag är arbetslös, eller ja, eftersom jag arbetar timmar och inte är fast anställd kikar jag efter ett annat jobb. Men samtidigt ställer jag mig frågan 'varför ska jag det!?'

För det första - mina kollegor är som sagt de bästa!
För det andra - bortsett från att man aldrig vet till 100% hur mycket jobb man har under en månad är det guld att vara timanställd eftersom du väljer själv hur och när du ska jobba (jaa, nästan i alla fall).
För det tredje - jag tjänar nog fan bättre på att gå på timmar istället för att vara fast anställd. Semesterersättningen betalas ju ut på lönen vilket ju blir ett extra tillskott. Minuset blir väl kanske att man inte får någon betald semester men det kan man ju styra lite själv. Jobbar man gärnet nån/några veckor så kan man ju va ledig sen.

Nää, jag finner detta alldeles kanon jag!
Klockrent alltså! ;)

(Dock lär väl jag också så småning om ska växa upp och bli fast anställd nånstans men absolut inte nu :))

Kommentarer
Postat av: Vidarirmelin

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

2012-06-14 @ 13:51:43
URL: http://vidarirmelin.blogoom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0