Day eighteen.

Min favoritfödelsedag.

Här blir det två stycken olika födelsedagar som får slåss om första platsen.

1. Min artonårsdag. Mina vänner; Erika, Sophie, Ellinor, Emma och Kristina hade planerat (mest troligt tillsammans med pappa och Ulla) en massa bus för mig. Så efter att jag en lördag arbetat klart på cafét i Svensta stod de utanför dörren och 'kidnappade' mig. Jag fick ta på mig en väldigt i ögonfallande outfit och sedan bege mig på Ica för att packa varor, vidare mot Ok för att tvätta vindrutor och sedan Pulsen där det blev bubbel och mys. Efter det satte vi oss i bilen (jag med ögonbindel) och åkte, var visste inte jag. Vid nästa stopp fick jag gå in i ett rum och få massage och efter det blev jag och mina vänner satta på en buss som förde oss till Böle där en planerad överraskningsfest för mig och min farbror (som då just fyllt 40) just skulle till att börja! En enormt rolig kväll som jag än i dag kan le åt! Än en gång tack mina fina fina vänner :)

2. Min tjugoårsdag. Det enda jag visste var att jag vid ett speciellt klockslag skullle vara startklar för att åka någonstans, Östersund närmare bestämt. Stannade vid Emma och Kristinas lägenhet där jag blev sminkad innan det var dags att åka in mot city för mat på Simon och Viktor tillsammans med Elle, Danne, Sophie och Emma. Efter maten fick jag en lapp med en massa 'uppdrag', uppdrag som jag skulle klara ute på krogen (vilket var nästa anhalt efter restaurangbesöket). Idag minns jag inte exakt allt jag skulle göra men ungefär såhär var det; 'Bli bjuden på inträdet - en öl', 'Gå fram till en vakt och fråga om ni ska gå hem och käka makaroner och hångla - en vodka/redbull'. Alltså, för varje uppdrag jag löste fick jag en drink. Även detta en mycket rolig kväll som jag har mina vänner att tacka för - tack tack! :)


..måste dock även tillägga att några av min barndoms födelsedagar också var ritkigt fina! Eftersom jag fyller år i slutet av mars brukar det i regel kunna va riktigt fint väder då. Pappa bestämde då att vi skulle vara ute vid en 'ö' på Rätanssjön och fira min dag. Han hade då fixat med en massa mat, pimpeltävling med priser, skattjakt med mera. Då kanske jag inte uppskattade det så mycket eftersom jag hellre ville va inne men nu då jag tänker tillbaka på det så var det kanske inte så tokigt ändå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0