Day twentytwo.

Det här upprör mig.

Orättvisor upprör mig!
Alltså, jag fattar väl att allt inte kan vara rättvist för alla MEN jag anser att man kan försöka göra det så rättvist som möjligt i alla fall. Så långt det går. Jag avskyr att bli orättvist behandlad.

Orättvisor kan ju te sig i många olika former.
Man kan anse sig bli orättvist behandlad av sina föräldrar gentemot sina syskon, ett barn som far illa blir orättvist behandlad.. Ja ni förstår.

Har just läst klart sista boken om 'Mia', ni vet hon från böckerna 'Gömda', 'Asyl' med mera. Och något som upprör mig så fruktansvärt där är att det är kvinnan som måste gömma sig, det är kvinnan som måste byta identitet och kanske i värsta fall emigrera från landet och det är kvinnan som måste säga upp kontakten med folk hon håller av och som står henne nära. VARFÖR ÄR DET SÅ?! Varför får förövaren gå fritt??

ORÄTTVISA JÄKLA VÄRLD.

..när jag blir stor vill jag bli något som förändrar världen och gör den till en dräglig plats för alla att leva i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0