Skrattattack!

Måste berätta om en sak som hände igår då jag och pappa just hade kommit hem från stallet:

Jag håller just på att ta av mig ytterkläderna då pappa skriker till. Jag undrar vad det är och han pekar in mot tvättstugan där det sitter en liten näbbmus. Förtvivlat ropar pappa 'Men Grålle KOM DÅ!' Otippat nog förstår inte Grålle pappas desperata skriv vilket medför att pappa tar trappan i ett kliv för att hämta honom. Väl nere me katta igen stänger han in honom i tvättstugan med orden 'vi låter honoom va där inne ett tag så tar han nog musen'. Trodde vi ja, det enda G gjorde där inne var att sitta vid dörren och jama. Vi öppnar dörren lite försiktigt för att se om han ens sett musrackarn. Just då vi öppnar flyger musen ut och direkt in på toa och Grålle efter (dock inte för att ta musen utan för att kuta upp igen..) Pappa gör världens hopp men lyckas dock fånga G igen och stänger sedan in honom på toa i hopp om att hans jaktinstinkt ska komma igång. Meningslöst. Grålle sitter bara vid dörren och skriker i högan sky, öppnar försiktigt igen vänder G så han i alla fall ska se musen, han ser den men bryr sig inte. Tillslut lyckas han smita ut från toan och kuta upp igen. Pappa är fortfarande lite smått panikslagen och säger att Frasse (hunden) får ta den. Jag ropar ner Frasse och visar honom musen inne på toan, och då blev det minsann fart och efter en liten stund hade han tagit ihjäl den!

- Duktig vovve! :)

Haha, de två roligaste sakerna med denna händelse var;
1. Att pappa blev så fruktansvärt rädd för en liten liten mus (visst, jag är också lite halvrädd för dom men inte som han).
2. Att Grålle inte visade något som helst intresse för att ta musen men att Frasse däremot gjorde det. 



Kommentarer
Postat av: Therese

HAHA! Typiskt män, alltid så mesiga. Har en svärfar som är livrädd för möss/råttor. Han får nästan en hjärtattak när han ser dom. Får värsta bilden om hur det kan ha sett ut, så jävla roligt. :)

2011-01-18 @ 15:55:21
Postat av: Angelica

Meeeeen va är de för katt ni har,han kanske åxå är rädd för möss;)

2011-01-18 @ 19:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0