Sånt som jag gillar.

Oj, blev en riktig heldag de här som innehållit allt från biltur till och från Ljusdal till Tupperware 'visning' och geocachletande! :)

För att förklara lite närmare..

Jag och pappa skjutsade Emma till Lightvalley i morse där Tea och Flisan väntade. En kopp kaffe hos Fredrik och Maggan sen var jag och pappa åter på väg hem till Rätan medans Emma, Tea och Flisan var på väg åt motsatt håll, Göteborg närmare bestämt.

Mellanlandade en sväng hemma på Gröngatan innan det bar iväg upp till Böle för kaffe och lite Tupperware försäljning hos Lars-Olov. Svensta för att kirra lite grejer och sedan tillbaka i Rätan igen klockan fyra då starten flr vår tripp upp mot fjällvärlden skulle starta. Jag, pappa och Lars-Olov lastade in oss i L-O's bil och susade iväg. Första anhalt blev utsiktsplatsen i Böle för att leta reda på en cach :) Vidare mot Vemdalen och nästa cach, Lofsdalen, en massa små vackra byar jag inte minns namnet på, Funäs där det blev middag på hotellet och sedan Flatruvägen hemåt.

Åh så underbart vackert det är där uppe!
Det är då man ser sånna vyer som man verkligen känner att man helt klart bor på rätt plats i detta avlånga land. Aldrig att jag skulle byta ut det mot asfalterade gator eller liknande, aldrig.
Önskar verkligen att jag kunde ta med mig alla mina fina vänner i södern upp dit så dom kunde få se och sedan kanske få lite bättre förståelse för mitt val av hemort :)

Ironiskt nog så hade jag inget batteri på telefon (hur ofta händer det!? ALDRIG!!) så jag kunde tyvärr inte föreviga trippen med några bilder.. Dock ger det mig bara en anledning att snart återvända :)

Summan av kardemumman är alltså att jag haft en riktigt bra dag - från början till slut, tack alla inblandade för det!

Nu ska jag slänga ner mig mellan lakanen och hoppas på en god natts sömn då jag i morgon ska ut på nya äventyr! :) Tillåter vädret och jag får något bra tips på ett bra myltställe så ska jag ta med mig vår fyrfota vän ut på bärplockning, i annat fall blir det kanske bara en hederlig mystur på fjället - ut ska jag i alla fall! Och då lovar jag att se till att ha telefonen fulladdad så jag kan föreviga det med bilder.

Sååå, godnatt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0