Till ända..

Så var det söndag igen, eller om man ska vara riktigt petig så är det väl måndag..
Jisses va fort helgerna går alltså - helt sjukt!

I fredags blev det i alla fall en cykeltur, till Hoverbergstoppen och tillbaka (2,2 mil sammanlagt). Skulle ljuga om jag sa att jag inte höll på att dö på vägen upp. Huga ligen vilka backar, dock sjukt nöjd över att jag klarade det även om jag inte pallade med att cykla precis hela vägen.. Det enda jag såg framför mig då jag var på väg upp var att jag skulle klättra upp i tornet och lägga mig där och vila. Mjodå, klättrade upp i tornet men såklart började det blåsa och regna då så det var bara att klättra ner igen och sätta sig under tak för att vänta ut elendet. Kan även tillägga att jag inte va så vidare värst gaver på tillbakavägen.

Igår var det först jobb på bolaget sen kärt återseende av finaste syster tätt följt av ännu ett kärt återseende då Sophie kom :) Ställde oss inför kvällen och blev sedan hämtade av Erik och körda hem till honom där vi sedan grillade och myste innan vi åkte vidare till Månsåsen och rockaftonen som var där. Seriöst - helt värdelöst. Hade säkert tyckt att det varit roligare om jag varit ett större fan av rockabilly.. ehrm. Halv två var vi i alla fall åter i Svenstavik och somnade nog ganska på en gång vi kommit innanför dörren.

Dagen började med lite bakfylla men räddades dock av en välförtjänt pizza på Jemten. Vi styrde kosan mot Hoverberg och blev då introducerade av Sophie i geocachingens värld - coot! Skulle gärna förklara för er närmare men då det är lite knepigt att förstå sig på (och än svårare att förklara) tycker jag istället att ni ska gå in här och läsa om det. Jag skaffade mig ett konto idag och ska börja redan i morgon! :)

Efter Hoverbergsbesöket for jag, Emma, mamma, momma och Marcus till Sveg där vi mötte upp moster med familj för att ta med oss kusin Sofie hem :) I morgon har vi planerat in en tripp till Hoverbergsgrottan, ska bli spännande då jag aldrig varit där, i alla fall inte så jag minns det..



Emma och Sophie på toppen :)



Alltså, varför skulle man vilja flytta härifrån!?
Så underbart vacker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0