När, var och framförallt hur?!

Ett av mina största problem är (och har varit i en herrans massa år) när jag ska kunna skaffa hund?

Som mitt liv har sett ut och ser ut just nu finns det absolut inte utrymme för någon hund. Var skulle den vara då jag jobbade? Den skulle få min fulla uppmärksamhet då jag va ledig MEN då jag inte är det då, hur gör djur då? Det finns hur många människor som helst som har ungefär likadana liv som mig och kan ha hund. Hurdå? Jag kan inte få in den biten i mitt livspussel, den passar inte..

Hur gör ni andra?

Jag och Kristina har pratat om det här och har mer eller mindre måsta konstaterat att vi nog inte kan skaffa någon hund innan vi blir pansionärer..eller? Ja, som det ser ut just nu kan jag inte se mig själv ha tid med någon jycke innan jag går i pension, om 41 år med andra ord.

Om man ändå hade ett arbete som man kunde ta med sig hunden på, det hade varit perfekt!

Jaja, kanske lika bra att jag inte kan skaffa någon heller.
Jag menar, bara för att jag vill betyder inte det att det är det bästa. Jag vill ju tex. ut och resa, vara lös och ledig (dock inte singel!) och inte känna några tvång - då kanske ändå inte en hund skulle passat in.

But still, hur gör ni andra som har hund och ett jobb!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0