Vatten över huvudet.

Tror banne mig att jag tagit mig vatten över huvudet nu då jag gett mig på att baka saffransbullar..
Såg ett recept på Carolines blogg som verkade så smarrigt så jag kunde helt enkelt inte hålla mig.
Kirrade de sista ingredienserna efter jobbet och har nu knådat ihop degen som at the moment står på jäsning.

Det är just här, vid jäsningsprosessen, som det brukar skita sig för mig.
Vet inte vad det är för fel jag gör men nåt är det antagligen..
Håller innerligt tummarna för att det ska gå vägen denna gång annars får jag nog nöja mig med att köpa Icas fikabröd alternativt be momma baka åt mig.

Fast, låt oss säga att det går vägen, att degen jäser som den ska, då jäklar är det fröken Norling som bjuder upp till kafferep kanske till och med kilar ner på Ica och köper mer saffran för att kunna baka mer :)
Men det är ju som sagt OM det går vägen.


Nu till nåt annat.
Min natt har varit extremt dålig.
Hade sovande jour vilket hade varit kanon OM jag hade kunnat sova.
Har vaknar en gång/timman och sen bara vänt och vridit på mig, fattar inte vad felet varit.
Irritersamt.

Försöker nu peppa upp humöret och orken med julmusik och, som jag tidigare nämn, julbak ;)
Senare idag är det även träning, spinn och box, med Johanna och är jag inte taggad innan dess lär jag antagligen bli det - hennes pass är ju sååå roliga! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0