Lattgodast.nu

Fy satan vilken god middag jag bjöd mig själv på idag!
Kantarellpizza med tre sorters ostar, rödlök och soltorkade tomater - mumma!

Och bara för att jag är så sjukt snäll ska jag dela med mig av receptet till er :)

Pizzadeg:

5-6 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
3 dl mjölk eller vatten (jag använde mjölk)
1/2 dl matolja

(Jag halverade receptet eftersom jag bara skulle göra en liten pizza)

Sen är det som vanligt, torrvarorna blandas ihop och sedan rörs vätskan ner. Antagligen lär mer mjöl behövas så se till att ha en hand ovanför skålen för att unvika en massa kladd :)

Fyllning:

Trattkantareller efter behag (jag vill ha mycket)
Mozzarella ost
Brieost
Riven västerbottenost
Rödlök
Soltorkade tomater

Smörstek kantarellerna och bred ut ett tjockt lager över degen. Skiva mozzarella och brien och lägg det ovanpå svampen. Hacka löken och tomaterna och lägg det ovanpå osten, avsluta med att strö lite västerbottenost ovanpå allt. In i ugn på 175 grader i cirka 30 (?) minuter - tills den ser klar ut helt enkelt! :)

Till detta kan ni servera hemmagjord coleslaw som ni också ska få recept på nu (BARA för att jag är så snäll!) :)

Hacka vitkål, efter önskad mängd (jag brukar använda ungefär 5-6 dl), en 1/3 rödlök och en halv morot. Tillsätt 2-3 msk rysk yoghurt, 1 msk majonäs. 'Krydda' med senap efter behag :)

SUPER GOTT och extremt enkelt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0