Egentligen..

..så måste jag städa, borde jag städa, skulle jag önska att jag ville städa.
För det behövs verkligen.

Kläder i hela sovrummet (ni kan ju tänka er hur det ser ut på de stackars fem kvadrat som finns att tillgå..), Tupperware påsar och burkar över större delen av vardagsrumsgolvet, en hög jackor i soffan, för mycket tvätt i tvättkorgarna och som pricken över i (eller över lägenheten); ett jämnt dammlager.. Usch.
Det är inte såhär jag trivs, inte inte.

MEN, istället för att gjort nåt åt det hela har jag legat och dragit mig i sängen, kikat på några avsnitt O.C, gått igenom min Tupperwareleverans som kom idag, krängt några lökhackare på Dollar kontoret, druckit kaffe med folket på samm kontor samt att jag inhandlat några onödiga måsten på självsate Dollar butiken. Just det, inte att förglömma, jag har även hängt en del här vid datorskärmen.

Nu sitter jag i valet och kvalet om jag ska ta tag i städningen eller skjuta på den ytterligare någon timma, ta mig ut på en liten träningsrunda, plocka bär/svamp, baka bullar eller eventuellt bjuda in mig själv på middag hos mamma..humm.. Alla dessa val!

Städa MÅSTE jag i alla fall göra för i morgon kommer Sophie och med tanke på hur mycket jag längtar efter hennes ankomst vore det trist om hon vände i dörren på grund av min lathet :/


Börjar med att sortera tvätten och ringa mamma i hopp om en middagsbjudning (se där, två flugor i en smäll!) ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0