FOTBOLL!

Nu ska jag ta upp ett ämne som jag egentligen inte ska yppa ett ord om eftersom jag inte är sådär jätteinsatt; fotboll. Sveriges match mot San Marino för att vara mer exakt..

Som sagt, jag är inte insatt och kanske har helt fel i det jag säger. Men det här är vad jag tycker - alltså finns det inga rätt eller fel för man får tycka som man vill :)

Hela dagen, med start halv åtta i morse, har det pratats om den här matchen. Hur Sverige ska KROSSA San Marino, världens sämsta lag. Visst reagerar man lite då man hör nåt sånt? Eftersom jag, som jag nyss skrev, inte är så insatt kan ju jag varken säga bu eller bä. Men jag vet ju hur det varit förr då Sverige ska ställa upp i någon tävling. Det pratas om hur dom ska göra stordåd, att dom ska ta hem allt och sopa mattan med motståndarna. Det skrivs segersånger till höger och vänster och tidningarna skriver flera sidor om hur bra allt kommer att bli då Sverige tar hem vinsten, berättar om strategier etc etc. Vissa gånger har det gått vägen och vårt land har lyckats med vad som förväntats..men långt ifrån alla gånger.

Jag anser att vi lite för ofta tar ut segern i förskott..

Åter till matchen.
Efter 64 (?) minuter kommer Sveriges första mål. Sveriges första mål mot världens sämsta lag. Och vad säger det om Sverige, är dom världens näst sämsta lag då eller? Förvisso slutade matchen 5-0 till Sverige men jag anser inte att Sverige krossade San Marino. Dom var, enligt min mening, värdelösa!

Jaja, nog pratat om nåt jag egentligen inte borde prata om men jag kände att jag var tvungen att lätta mitt hjärta en smula. Förresten tror jag inte heller att det jag just skrivit är helt åt helskotta fel (?)

Well well, wrong or not nu ska i alla fall jag göra mig klar för sängen.
Natti natt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0