Dessa söndagar.

För något år sedan, då jag fortfarande bodde i Göteborg, var söndagar heliga dagar.
Man kunde ligga inne hela dagen om man ville och inte gör något alls.
Nu när mina arbetstider och dagar är lite blandade är söndagarna inte lika heliga längre..

Visst, är jag ledig är det fortfarande skönt att inte göra något speciellt/det som faller en in men man vill samtidigt försöka ta tillvara på den lediga dagen på något bra sätt.

Idag har jag dock inte gjort det.
Har varit sjukt trött hela dagen och mest legat i soffan och läst. Fast faktiskt, det är skönt med sånna dagar emellanåt också ju! :)
En dålig sak med söndagarna är i alla fall att det oftast är då Pelle åker tillbaka till Norge. Gillar jag inte! Då är det en hel arbetsvecka kvar innan man får träffa honom igen.. :/


Ja, nog pratat om söndagar.
Igår på dagen begav jag mig till Rätan för att sedan tillsammans med pappa, Amanda och Frasse styra kosan upp till Vargen och mys i en snödriva i solen. Underbart väder även om solen hade kunnat fått visa av sig lite mer. Senare på kvällen blev det pub quiz med Elle, Sophie och Maria. Dock hade wärdshusets ägare glömt att annonsera om det hela så det blev bara vi och 4 till (2 lag alltså). Haha, men skoj hade vi! Efter quizet kom det lite mer besökare bland andra mamma, Emma-Lina, pappa och Ingvar. Trevligt trevligt. Men då klockan slog tolv tackade jag och Sophie för oss och åkte hemåt. S släppte av mig i Svensta och fortsatte sedan själv mot staden.
Fortsättningen av kvällen/natten blev lugn, lite mys och prat med Pelle innan det var dags att sussa.


Sitter just nu och försöka komma på någon bra middag att förtära idag. P föreslog korvgryta vilket vore gott, vet dock inte om jag har de krafter som behövs för att laga till något dylikt. Nudlar med sambal tror jag får räcka :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0