Vi drar till fjällen..

..så se till att ha fjällräddningens nummer inlaggt (helst på snabbuppringning) :p

Nädå.
I morgon bitti (med betoning på morgon, otta kanske är ett bättre ordval..) beger jag och Johanna oss hem till Ullis för att sedan packa ner det sista i ryggsäckarna och dra iväg till fjällen, Sylarna närmare bestämt.
Har just varit på Ica och inhandlat diverse förnödenheter, nu var det bara packningen kvar.

Ser inte bättre ut än att min gröna trotjänare får dammas av och haka på till fjälls. Kanske aningens overkill att ha en ryggsäck på 75 liter med sig men man tager vad man haver som Kajsa Varg en gång så vackert sa. Blir ju i och för sig bra de för då kan jag testa regnskyddet.
Inte för att vi ska ha nåt regn/snö eller annat obehag men ändå, kan va bra att ha.

(Note to myself; köp en mindre ryggsäck)

Dagen har i övrigt varit rätt slapp, näst intill meningslös med undantag för promenaden runt Hoverberg i morse. Då den var avklarad blev jah bjuden på kaffe i Åsarna på Däckab. Men med tanke på att jag kanske inte alltid är så snabb kom jag precis i lunchtid och fick då haka på grabbarna till Skicenter för lite tjockpannkaka. De följande två timmarna innehöll sedan mest att titta på hur man lägger om däck, ställa onödigra frågor och bara finnas - typ. Väl hemma i Svenstavik igen blev det fortsättning på tvättelendet som aldrig verkar vilja ta slut, kvalitets tid i solariet och slapp på soffan.


Jaaao men dagen kanske inte varit så tokig ändå trots allt :)
Nu ska jag trampa ner till modern för att låna med mig lite saker inför morgondagens bravader och sedan hem för att fortsätta med tvätten, packa, duscha och förbereda maten som skall medhavas.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0