Money money.

Va trist det är att så mycket i livet ska kretsa kring pengar..

Jag har ett jobb som ger rätt fin utdelning varje månad så egentligen borde jag inte klaga.
MEN jag är också en tjej som kräver rätt stor utdelning varje månad då mina intressen här i livet är rätt kostsamma.

Den här månadens lön till exempel.
Jag fick ut bra och tänkte som så att jag kanske skulle ta och betala en del av nästa månads räkningar också.
För att ha det gjort och slippa krångel då vi är i Thailand. (Även sparkontot skulle få sig en påfyllning).

Sagt och gjort.

Slutsumman, det som alltså blev kvar på mitt privatkonto, var ju inte alls så upphetsande. Trist då man har en massa massa massa saker som man vill köpa. (Fast som jag inte borde köpa eftersom det som sagt snart är dags för resa..)

Jag vet!
Det kommer att löna sig nästa månad då det är några tusen mindre som ska ut, men ändå. Jag är mer för det visuella, det jag ser det är det som är. Jag har svårt att tänka mig in i hur det kan se ut exempelvis nästa månad. Fattar ni hur jag menar?


Äh.
Bara att göra det bästa av situationen.
Mat hade jag ju tänkt sluta med, kläder har jag, en vindunk räcker rätt länge och istället för att använda bilen kan jag gå - det lär nog bli nån krona över till skoj även denna månad (bortsett från Thai alltså) :)


Usch vad jag ogillar mig själv då jag är såhär, otacksam och bitter.
Fel att bara vara nöjd och längta och vara glad åt det som faktiskt ÄR!
ska jag bli, det ska bli mitt något försenade nyårslöfte - så de så! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0