Förbannat bra!

Men vilken bra helg jag haft!

I fredags blev det först fiske och kvalitetstid ute i solen :) Riktigt härligt! Då jag kom hem förberedde jag lite inför kvällens middag, duschade och åkte sedan till Brånan för att gratta morbror som fyllde år. Mumsade tårta och hade trevligt. Tillbaka i Svenstavik igen blev det middags lagning som kvällen till ära bestod av baconlindad fläskfilé toppad med brie och kantarellost inlindad i smördeg, hemmagjord potatismos i ugn, fetaostsallad och bea.

Visst låter det sjukt gott!?

Mmm, tycker jag med. Och det hade säkert varit gott också om det hade smakat nåt. Fattar fan inte men det smakade knappt nånting.. :/ Pelle sa i och för sig att han tyckte att det var gott och vi blev mätta båda två så huvudsyftet med måltiden blev ju uppfyllt i alla fall.

Jaja, Pelle anlände vi åt och kikade sedan på film innan det var dags att sussa.

Igår bestämde vi oss för att ta en tur upp till fjälls. Första stopp blev Storhogna där vi drack kaffe. Fortsatte sedan mot Björnrike för kvalitetstid i solen och avslutade sedan med middag på Hildings :) En riktig mysdag helt i min smak!

Då jag kom hem hade suget på pubquiz tagit överhand så jag frågade Johanna om inte hon hade lust att joina mig vilket hon hade. Lite fördricka hemma hos henne innan mamsen kom och hämtade upp oss. En riktigt trevlig kväll med fint sällskap, bra underhållning och billig öl. Kvällen slutade dock kanske inte riktigt som jag tänkt då det tydligen blivit lite för mycket av det goda för min del.. Men men, smällar man får ta och trots att det i morse kändes som att jag skulle avlida har jag tagit mig igenom denna arbetsdag rätt smärtfritt ändå. Dessutom var det riktigt skoj så länge det varade :)

Så nu vill jag tacka ALLA fina människor som gjort den här helgen till en riktigt bra sådan <3
Tack, ni är värda er vikt i guld!

I morgon är det möte och efter det tror jag minsann att jag ska hem och baka bröd. Smakade på ett jättegott bröd idag som jag fick recept på så jag tror jag måste försöka mig på att göra det :) Sen måste jag även ta mig ut på en cykeltur, alternativt en längre promenad. Får hoppas att vädret är detsamma som det varit idag.

Nu ska jag sova,
natti natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0