Last day..

Sista dagen här på Koh Samui börjar leda mot sitt slut (förvisso är det ett gäng timmar kvar att fylla ut med skoj innan det är dags för sängen men ändå). I morgon klockan sju lyfter planet mot Bangkok där vi ska spendera inte one night utan two - Two night in Bangkok sen bär det av hemåt på den tredje. Kan inte fatta att det snart gått tre veckor sen vi åkte hemifrån, sjukt!

Dagen spenderades nere vid stranden och eftersom det va sista dagen med sol och bad smorde jag in hela kroppen med kokosolja. Vet dock inte om det gav nån större effekt, har varit rätt molnigt idag. Avslutade dagen med två shakes vid poolen innan vi gick upp och duschade.

Ja just ja.
Igår upptäckte jag att ett par av mina shorts va borta. Fanns fan ingenstans i rummet och då hade jag sett dom på morgonen. Ringde ner till receptionen och en tjej kom upp. Hon sa att hon skulle kolla med städerskorna och återkomma med svar idag. Vet inte om jag orkar gå in nåt närmare på vad som sedan utspelade sig.. Jag vet inte hur många gånger dom sa att shortsen inte råkat följa med tvätten och då alltså inte fanns i tvättstugan. Jag sa att jag förstod och försökte då även få dem att förstå att i så fall måste nån städerska tagit dom. Ja, shortsen dök inte upp och nån ersättning kunde inte ges för dom va ju inte i tvättstugan (!!!) Ja de va väl lite mer ordutbyten där också men som sagt, orkar inte gå in närmare på det.
Thailändare i all ära, snälla och väldigt timida MEN inte fan kan man beskylla dom för att vara smarta inte..

Nu är jag hungrig men jag får hålla mig en liten stund till :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0